O zi de pomină în Phnom Penh sau Cambodgia 2014 – episodul 6

Prek Ta Kov, Khmer Saravan şi Cambodian Living Arts

What? Ce înseamnă toate astea? 🙂 Păi această enumerare poate fi o sugestie pentru programul unei zile în Phnom Penh. Mă rog … Mai e timp şi de alte activităţi strecurate printre ele! Asta depinde de felul în care vă puteţi adapta la condiţiile climatice cambodgiene. Căldura vă doboara! La propriu!

Iată planul de bătaie:

  • Dimineaţa dupa micul dejun o mica plimbare până pe malul celălalt al râului Mekong în comuna Prek Ta Kov.
  • La prânz ne facem siesta la unul din resturantele cu specific local Khmer Saravan.
  • Dupa amiază ne odihnim puţin şi vizităm ceva magazine (stăm astfel departe de căldura insuportabilă de afară).
  • Seara încheiem cu un spectacol de muzică şi dansuri specifice cambodgiene la Cambodian Living Arts.
  • Servim apoi cina la restaurantul hotelului Landscape.

Deci, hai să le luăm pe rând!

Iniţial noi am vrut să mergem pe insula Koch Dach, dar până la urmă, datorita unei neînţelegeri, am ajuns în Prek Ta Kov. Şi nu ne-a părut rău! Pentru că aici am întâlnit oameni deosebiti şi am văzut şi o altă faţă a Cambodgiei. Iut ne-a dus cu tuc-tuc-ul până la feribot, unde ne-am îmbarcat alături de multe alte motociclete, biciclete, maşini, tuc-tuc-uri etc. Drumul a fost interesant, e prima oară când pun piciorul pe aşa ceva.

Am avut privilegiul să întâlnim aici o familie deosebită care conduce o mică afacere cu mătase. O mamă cu fiicele ei duc mai departe acest meşteşug tradiţional păstrat de mii de ani. Ni s-a explicat pe îndelete tot procesul tehnologic de fabricare al mătăsii, de la vierme până la ţesut cu metode manuale şi rudimentare.

Mai multe informaţii despre această afacere găsiţi pe pagina lor de facebook. Noi am cumpărat nişte eşarfe din mătase naturală la preţuri foarte bune. Alegerea a fost grea pentru că aveau foarte multe culori şi modele. Vă recomand să zăboviţi măcar o oră în acest loc frumos, cu oameni frumoşi.

Gazdele noastre foarte ospitaliere ne-au servit cu fructe exotice şi ne-am fotografiat împreună. Mango a fost delicios. 🙂

 

Khmer Saravan

Am ajuns la un restaurant cu specific cambodgian, ne doream asta, unde ne-am delectat cu mâncăruri bune şi neobişnuite. A fost o experienţă pe care nu am regretat-o şi am repeta-o oricând.  Am ales din meniu peşte, supă cu aromă de mentă, pui cu orez, rulouri cu legume, banane prăjite, salată de fructe exotice şi bere cambodgiană rece. Localul are pe pereţi bileţele de hârtie, mai mari, mai mici, cu mesaje lăsate de turişti din lumea întreagă. Atmosfera din restaurant este foarte relaxantă, totul foarte curat, servire ireproşabilă, pe scurt recomand cu toată căldura. În plus preţurile sunt foarte convenabile.

După ce ne-am odihnit un pic şi ne-am răcorit prin magazinele cu aer condiţionat, ne-am dus la spectacol. Aflasem că în Phnom Penh există astfel de spectacole cu dansuri tradiţionale cambodgiene. Am făcut o căutare pe internet şi am găsit iarăşi o sumedenie de agenţii care ofereau aşa ceva la nişte preţuri absolut exagerate. Adică 50-60 USD de persoana pentru un show de o oră? No way! Norocul nostru este că în curtea Muzeului Naţional era un afiş cu un spectacol organizat de Cambodian Living Arts. Tot de acolo se puteau procura şi bilete. N-am stat pe gânduri şi am luat bilete imediat. Am plătit circa 15 USD de persoană. Şi n-am regretat. Vă recomand cu căldură să mergeţi la un astfel de eveniment. Veţi vedea şi aprecia munca unor tineri care duc mai departe tradiţiile acestui popor.

Spectacol Cambodian Living Arts

Despre atmosfera de la restaurantul hotelului Landscape am vorbit în primul episod, aşa că n-am să reiau aici, o sa pun doar nişte poze:

Aţi vrea să pun şi nişte filmuleţe pe aici? Aştept opinii. În plus, staţi pe aproape … urmează Malaezia si Singapore!

 

Categorii: Asia - Cambodgia | Etichete: , , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

